داستان برند پژو ؛ بزرگترین خودروساز فرانسه . برند فرانسوی پژو، بیش از هر شرکت خارجی بر صنعت خودروسازی ایران تاثیر گذاشته است. داستان تأسیس و توسعهی پژو، همراهبا بررسی نقش آن در کشور ما و مهمترین محصولات پژو در بازار جهانی، برای علاقهمندان خودرو جالب خواهد بود.
مثلث غولهای خودروسازی فرانسه، شامل رنو، سیتروئن و پژو همچنان به تولید و فروش گسترده در بازار جهانی مشغول هستند. هرچند که، قدرت تجاری و صنعتی شرکتهای خودروساز فرانسوی، در مقایسه با دهههای ۸۰ و ۹۰ میلادی کاهش یافته است؛ همچنان با تیراژ تولید بالا، اهمیت ویژهای در اقتصاد اروپا دارند.
ادغام رنو و نیسان در اواخر قرن بیستم، شرکت فرانسوی را از نظر مالی و مدیریتی متحول کرد تا امروز، رنو بزرگترین برند خودروساز فرانسه باشد. در سمت دیگر ماجرا، اتحاد پژو با سیترون و تشکیل گروه PSA، موفقیت بزرگی به همراه نداشت و بارها به ورشکستگی کامل نزدیک شد. حمایت همه جانبهی دولت فرانسه از خودروسازی این کشور و خصوصا برندهای گروه PSA، تاثیر زیادی بر ادامهی حیات پژو و سیتروئن در سالهای اخیر داشته است. سال ۲۰۱۴، شرکت دانگ فنگ چین و دولت فرانسه، هر کدام ۱۴ درصد از سهام PSA را در اختیار گرفتند تا سرمایهی لازم برای توسعه این خودروسازی بزرگ و نجات از ورشستگی پژو، فراهم شود.
در ایران، پژو بهعنوان مهمترین شریک صنعت خودروسازی کشور شناخته میشود. رنو، واردکنندهی اولین خودروها به ایران در زمان قاجار محسوب میشود و سایپا هم، ضمن تأسیس کارخانهی مشترک با سیتروئن در سال ۱۹۶۵ تشکیل شد؛ اما پژو از ابتدای دههی ۹۰ میلادی (۱۳۷۰ خورشیدی) نقشی پررنگتر از دیگر برندهای فرانسوی در خودروسازی ایران داشت. امروزه، بخش وسیعی از تولیدات خودرویی کشور، شامل انواع 405، 206 و پارس، تحت برند پژو و با لوگوی این شرکت فرانسوی در ایران عرضه میشوند.
اوایل قرن نوزدهم میلادی و سال ۱۸۱۰، مجموعهای از شرکتهای فرانسوی متحد شدند تا نقش پررنگتری در تجارت جهانی مواد غذایی و خصوصا قهوه داشته باشند. اواسط قرن ۱۹، تولیدات صنعتی به این اتحادیه اضافه شد تا دستگاههای آسیاب قهوه و تجهزات خانگی مرتبط با فراوری آن، عرضه شوند. در این هنگام، خانواده پژو وارد همکاری تجاری و صنعتی با اتحادیه توزیعکنندگان قهوه شد.
سابقهی خاندان پژو به قرن ۱۵ میلادی باز میگردد؛ زمانیکه آنها، درکنار کشاورزی به آهنگری علاقه نشان دادند. یکی از مهمترین اقدامات این خانواده در اواخر قرن ۱۸، ساخت آسیاب آبی در شهر سوشو فرانسه بود. بنا بر اسناد تاریخی، سال ۱۸۱۴ کارخانه صنعتی پژو با هدف فعالیت در زمینهی نساجی تأسیس شد. از حدود سالهای ۱۹۳۰، اولین دوچرخههای پژو وارد بازار شدند؛ اما تا اواسط دههی ۵۰ قرن نوزدهم، دستگاه قهوهساب، مهمترین محصول پژو بود که برای اتحادیه توزیعکنندگان قهوه و بازار آزاد ارایه میشد. در کتابهای تاریخی، تأسیس رسمی اولین کارخانه صنعتی پژو، ۲ قرن پیش و سال ۱۸۱۹ ذکر شده است.
به این سایت سر بزنید :
آرماند پژو، با عنوان بنیانگذار خودروسازی پژو و مهمترین شخص در توسعهی این شرکت خانوادگی شناخته میشود. از سال ۱۸۵۸ و با حمایت امیل پژو (پدر آرماند)، کارخانه دوچرخهسازی تأسیس شد. در همان دوران، نشان تجاری شیر روی دوچرخهها قرار گرفت. سال ۱۸۸۲ و زمانیکه آرماند پژو به سمت مدیرعاملی رسیده بود، تولید انبوه دوچرخههای پنی فارتینگ آغاز شد. تا قبل از آن، پژو برای کارخانههای مختلف، از جمله تولیدکنندگان دوچرخه، قطعات فلزی میساخت.
دوچرخهی کلاس پنی فارتینگ (penny farthing) بهعنوان یکی از مهمترین محصولات پژو در قرن نوزدهم، دارای یک چرخ بزرگ در جلو و چرخ کوچک در عقب بود. دوچرخه سوار با استفاده از فرمان و رکاب متصل به چرخ جلو، آنرا به حرکت در میآورد و کنترل میکرد. این مدل، معمولا فاقد ترمز عقب بود و به زحمت میتوانست نهایت سرعت ۲۰ کیلومتربرساعت داشته باشد. بسیاری از راکبان دوچرخههای پنی فارتینگ، بوق شیپوری کوچکی حمل میکردند تا عابران را از حضور خود آگاه کنند.
در نمایشگاه جهانی اختراعات سال ۱۸۸۹ پاریس، آرماند پژو با گوتلیب دایلمر ملاقات کرد و علاقهمند به صنعت نوپای خودروسازی در آلمان شد. در سال ۱۸۸۶ و ضمن همکاری پژو با مخترع مشهور فرانسوی، لئون سرپوله (Léon Serpollet) اولین خودروی پژو با استفاده از پیشرانهی بخار بهصورت آزمایشی تولید شده بود؛ اما بهدلیل وزن بالای دیگ بخار و متعلقات آن، مورد توجه بازار واقع نشد. این محصول، پژو تایپ یک نام داشت و با قدرت ۵ اسببخار به نهایت سرعت ۲۵ کیلومتربرساعت میرسید.
اولین خودروی پژو با پیشرانهی درونسوز به نام تایپ ۲، سال ۱۸۹۰ با همکاری شرکت فرانسوی پنهارد تولید شد که از فناوری و لایسنس دایلمر آلمان برای پیشرانه استفاده میکرد. سال ۱۸۹۲، تعداد ۲۴ دستگاه خودروی پژو تایپ ۳ به فروش رسید که اولین محصولات تجاری شرکت سازنده محسوب میشدند. سال ۱۸۹۹ تیراژ تولید خودروسازی پژو به سالیانه ۳۰۰ دستگاه رسید که شامل مدلهای مختلف، از جمله تایپ ۳، تایپ ۵ و تایپ ۷ تا ۲۸ میشد.
پژو 405، آشناترین محصول خودروسازی فرانسه برای ایران است. این محصول، در اروپا نیز فروش بسیار خوبی داشت و با تحسین کارشناسان، افتخارات بسیاری کسب کرد. اولین مدل از پژو 405، سال ۱۹۸۷ معرفی شد و بهلطف طراحی استادانهی استودیو پینین فارینا، ۱۰ سال روی خط تولید پژو فرانسه باقی ماند. این خودرو، همزمان در ۱۱ کشور تولید شد و همچنان در کشورهای ایران و مصر، عرضه میشود. مجموع فروش پژو 405 تا سال ۱۹۹۷ به عدد ۲.۵ میلیون دستگاه رسید. این محصول، آخرین خودروی فروخته شده با برند پژو در امریکا محسوب میشود
پژو 405 با بدنههای سدان و استیشن ۴در، تنوع کمنظیری از پیشرانههای مختلف داشت. این خودرو با موتور ۱.۴ لیتری ۷۵ اسببخار هم تولید شد؛ اما با پیشرانهی ۱.۶، ۱.۸ و ۲ لیتری، همراه امکانات رفاهی سری GL و GLX وارد ایران شد. در بازار اروپا، پژو 405 مجهز به پیشرانهی توربوشارژ و کد مدل ۲.۰ T۱۶ محبوبیت زیادی پیدا کرد. این مدل با قدرت ۱۹۶ اسببخار، میتوانست در زمان ۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت برسد و با میانگین مصرف سوخت ۹.۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر، نهایت سرعت ۲۳۰ کیلومتربرساعت داشت.
سومین محصول پرفروش پژو در سالهای طلایی قبل از قرن بیستم، مدل 206 بود. این محصول هم به خط مونتاژ ایرانخودرو رسید و تولید خود را تاکنون، ادامه داده است. پژو 206، در سال ۱۹۹۸ توسط استودیو پینین فارینا طراحی شد و تا سال ۲۰۱۲ در فرانسه روی خط تولید بود. مجموع فروش 206 تا امروز، از مرز ۱۰ میلیون دستگاه گذشته است و با عنوان پرفروشترین محصول پژو در تاریخ شناخته میشود. این خودرو، در انگلستان محبوبیت زیادی دارد و با آمار بسیار بالا در نسخههای دست دوم، معامله میشود.
مشابه ایران، پژو 206 در بازار جهانی هم با پیشرانههای ۱.۴ و ۱.۶ لیتری، فروش بیشتری در مقایسه با دیگر مدلها داشته است. این خودرو در فرانسه، با بدنهی ۲در و ۴در هاچبک بهعنوان محصول اصلی تولید شد؛ اما نسخههای ۲در صندوقدار (206 CC) و ۴در استیشن (206SW) هم بهعنوان نمونههای جانبی عرضه شدند. ترکیب پژو 206 CC با مدل هاچبک ۴در، منجر به تولید 206 SD شد که با نام 206 صندوقدار شهرت دارد. این محصول، اولینبار در ایران دیده شد؛ اما در کشورهای امریکای جنوبی و همچنین مالزی و چین روی خط تولید رفت. قدرتمندترین مدل 206 با نامهای 206 GTi و 206RC، مجهز به پیشرانهی ۲ لیتری و قدرت ۱۷۷ اسببخار، ظرف ۷.۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت میرسید.
لوگوی کمپانی از ابتدا به این شکل نبود. در اول یک شیر را نشانم میداد که در حال راه رفتن بر روی یک تیر بود. این طرح، نشان دهنده سرعت، قدرت و انعطاف پذیری تیغه تبرهای این کارخانه بود.
سال ۱۸۸۹ سال مهمی برای کارخانهٔ پژو بود، چراکه نخستین خودرو با نام پژو را راهی بازار نمود: یک خودرو ۳چرخه پژو طراحیشده توسط آرمان پژو.
در این زمان شیر مربوط به لوگو بر روی دیگر محصولات کارخانهٔ پژو نشان داده میشد، اما میان سالهای ۱۸۹۰ تا ۱۹۰۵ لوگوی شیر بر روی ماشینهای تولیدی مشاهده نمیشد و برای مارکگذاری این ماشینها از عنوان پژو خودرو بر روی رادیاتور خودروها استفاده میگشت. میان سالهای ۱۹۰۵ تا ۱۹۱۵ عکس شیر و پیکان بر روی مدل پژو لیون که توسط برادران پژو تولید شدهبود، ظاهر شد.
اما نشانواره اصلی این شرکت، با طرح شیر، در سال ۱۹۳۳ بهعنوان نشانواره جهانی پژو طراحی شد و این لوگو، نخستین بار، بر روی مدل پژو ۲۰۳ ظاهر شد. شیری که بر روی ۲ پای عقب خود بلند شدهبود و یادآور نشان نظامیِ «فرانش کنته» (Franche-Comté)، زادگاه اصلی پژو بود. سپس در واپسین تغییر، نشان پژو در اوایل سال ۲۰۲۱ دوباره تغییر یافت و بهصورت شیر نیمرخ درآمد.
Rental car iran
رنتال کار بهترین و با کیفیت ترین اتومبیل ها را در اختیار شما قرار می دهد. با توجه به شرایطتون می توانید برای انتخاب اتومبیل مورد نظر خود (با راننده یا راننده) به سایت rentalcariran مراجعه کنید.
پست های مرتبط:
مزایای اجاره اتومبیل
پس از زیارت ، دیدنی های مشهد را از دست ندهید
Peugeot brand story; France’s largest automaker. The French brand Peugeot has influenced the Iranian car industry more than any other foreign company. The story of the establishment and development of Peugeot, along with examining its role in our country and the most important Peugeot products in the global market, will be interesting for car enthusiasts.
The triangle of French car giants, including Renault, Citroen and Peugeot, continues to produce and sell extensively in the global market. However, the commercial and industrial power of French car companies has decreased compared to the 1980s and 1990s; They are also of particular importance in the European economy due to their high production volume.
The merger of Renault and Nissan in the late twentieth century transformed the French company financially and managerially, making Renault the largest French car brand today. On the other hand, Peugeot’s alliance with Citron and the formation of the PSA group did not have much success and it almost went bankrupt. The French government’s full support for the French car industry, especially the PSA Group brands, has had a major impact on the survival of Peugeot and Citroën in recent years. In 2014, China’s Dongfeng and the French government each acquired a 14 percent stake in PSA to raise funds to develop the large automaker and save Peugeot from bankruptcy.
In Iran, Peugeot is known as the most important partner in the country’s automotive industry. Renault is the importer of the first cars to Iran during the Qajar period, and Saipa was established in 1965 while establishing a joint factory with Citroen; But Peugeot has played a more prominent role in the Iranian car industry since the beginning of the 90s (1370). Today, a large part of the country’s automotive products, including 405, 206 and Pars, are offered in Iran under the Peugeot brand and with the logo of this French company.
In the early nineteenth century and 1810, a group of French companies united to play a more prominent role in the global food trade, especially coffee. In the mid-19th century, industrial products were added to the union to supply coffee grinders and household appliances related to its processing. At this time, the Peugeot family entered into a commercial and industrial partnership with the Coffee Distributors Union.
The history of the Peugeot family dates back to the 15th century; When they became interested in blacksmithing in addition to agriculture. One of the most important activities of this family in the late 18th century was the construction of a water mill in the French city of Sochaux. According to historical documents, the Peugeot Industrial Factory was established in 1814 with the aim of working in the field of textiles. The first Peugeot bicycles entered the market around the 1930s; But until the mid-1950s, the coffee machine was Peugeot’s most important product for the Coffee and Free Market Distributors Association. Historical records mention the official founding of Peugeot’s first industrial plant 2 centuries ago, in 1819.
Visit this site:
In Khabgahyar , you can see the best Khabgah throughout Iran with different environmental and occupational conditions, and have the best choice according to your conditions.
Armand Peugeot is known as the founder of Peugeot Automotive and the most important person in the development of this family company. In 1858, with the support of Emil Peugeot (Armand’s father), a bicycle factory was established. At the same time, the lion brand was placed on bicycles. In 1882, when Armand Peugeot became CEO, mass production of Pennyfarting bicycles began. Prior to that, Peugeot made metal parts for various factories, including bicycle manufacturers.
The penny farthing class bicycle, one of the most important Peugeot products of the nineteenth century, had a large front wheel and a small rear wheel. The cyclist used a steering wheel and pedal attached to the front wheel to move and control it. This model usually did not have a rear brake and could barely reach a top speed of 20 km / h. Many Penny Farting cyclists carried small trumpets to alert passers-by.
At the 1889 World’s Invention in Paris, Armand Peugeot met Gottlieb Daimler and became interested in the fledgling German car industry. In 1886, with Peugeot collaborating with the famous French inventor, Léon Serpollet, Peugeot’s first steam-powered car was piloted; But due to the high weight of the boiler and its accessories, it was not noticed by the market. This product was called Peugeot Type 1 and with a power of 5 hp, it reached a top speed of 25 km / h.
Peugeot’s first internal combustion engine, the Type 2, was built in 1890 in collaboration with the French company Penhard, using German technology and a Daimler license for propulsion. In 1892, 24 Peugeot Type 3 cars were sold, which were the first commercial products of the manufacturer. In 1899, the production of Peugeot reached 300 units per year, which included various models, including Type 3, Type 5 and Type 7 to 28.
Peugeot 405 is the most familiar French car product for Iran. This product also sold very well in Europe and won many honors with the praise of experts. The first model of the Peugeot 405 was introduced in 1987, and remained on the French Peugeot production line for 10 years, thanks to the masterful design of the Pininfarina studio. This car was produced simultaneously in 11 countries and is still offered in Iran and Egypt. Total sales of the Peugeot 405 by 1997 reached 2.5 million units. This product is the latest car sold under the Peugeot brand in the United States
The Peugeot 405, with its sedan and 4-door station wagon bodies, had an unparalleled variety of different powertrains. The car was also produced with a 1.4-liter 75-horsepower engine; But it entered Iran with 1.6, 1.8 and 2 liter engines, along with the GL and GLX series amenities. In the European market, the Peugeot 405 with turbocharged engine and model code 2.0 T16 became very popular. With 196 horsepower, this model could reach 100 km / h in 7 seconds and with an average fuel consumption of 9.4 liters per 100 km, it had a top speed of 230 km / h.
Peugeot’s third best-selling product in the golden years before the twentieth century was the 206. This product also reached the Iran-Khodro assembly line and has continued its production until now. The Peugeot 206 was designed by Pininfarina Studios in 1998 and was on the production line in France until 2012. The total sales of 206 to date have exceeded 10 million units and it is known as the best-selling Peugeot product in history. This car is very popular in the UK and is traded with very high statistics in second-hand versions.
Similar to Iran, the Peugeot 206 in the global market with 1.4 and 1.6 liter engines, had more sales compared to other models. This car was produced in France as the main product with a 22-door and 40-door hatchback body; But versions 2 in the box (206 CC) and 40 in the station (206SW) were also offered as side models. The combination of the Peugeot 206 CC with the 4-door hatchback led to the production of the 206 SD, known as the 206 sedan. This product was first seen in Iran; But it went on the production line in South America as well as Malaysia and China. The most powerful 206 with the letters 206 GTi and 206RC, equipped with a 2-liter engine and 177 horsepower, reached 100 km / h in 7.7 seconds.
The company logo was not like this from the beginning. At first he showed me a lion that was walking on an arrow. This design showed the speed, strength and flexibility of the ax blades of this factory.
1889 was an important year for the Peugeot factory, as it launched the first car called the Peugeot: a Peugeot 3-wheeler designed by Arman Peugeot.
At the time, the logo valve was displayed on other Peugeot products, but between 1890 and 1905, the valve logo was not visible on production machines, and the Peugeot logo was used to mark these machines on car radiators. Between 1905 and 1915, photographs of a lion and an arrow appeared on a Peugeot Lyon model produced by the Peugeot brothers.
However, the company’s main logo, with the design of a lion, was designed as the Peugeot global logo in 1933, and this logo first appeared on the Peugeot 203 model. The lion, which stood on its two hind legs, was reminiscent of the military insignia of Franche-Comté, the original birthplace of Peugeot. Then, in the last change, the Peugeot logo was changed again in early 2021 and became a profile lion.
Rental car Iran provides you with the best and highest quality cars. With your conditions, you can go to the rentalcariran site to choose the car you want (with the driver or the driver). So far, you have the switch of the car you want you have.
WWW.RENTALCARIRAN.COM
توجه داشته باشید که این نوع گیت فروشگاهی سرعت و دقت بالایی در تشخیص فرکانس ها دارد ، همچنین بردی که این دزدگیر فروشگاهی پوشش می دهد نسبت به سایر انواع گیت فروشگاهی بیشتر می باشد. در نتیجه با نصب اصولی و درست این دزدگیر پوشاک یا دزدگیر لباس عملکرد مطلوبی را شاهد خواهید بود.
در اغلب انواع گیت فروشگاهی (دزدگیر لباس) ، دستگاه بعد از ۱۶ ساعت کار یکنواخت در حالت استند بای قرار می گیرد. جهت صرفه جویی در مصرف برق و همچنین افزایش عمر گیت فروشگاهی خود در زمان تعطیلی فروشگاه می توانید از طریق کنتور گیت را خاموش نگه دارید.
اگر از لبیل برای محصولاتتان استفاده می کنید ، دقت داشته باشید که گاهی اوقات به طور سهوا ممکن است بعضی از لیبل ها توسط فروشنده به درستی خنثی نشده باشند. در نتیجه در صورت وجود لیبل خنثی نشده در وسایل مشتری ، آلارم دستگاه در زمان خروج مشتری به صدا در می آید. لذا پیشنهاد می کنیم ضمن حفظ آرامش و عدم استفاده از رفتار توهین آمیز با مشتری به بهانه هایی مانند دادن کارت تخفیف یا کارت فروشگاه مشتری را به داخل فروشگاه برگردانید و مشکل را حل کنید.
تا حد ممکن سعی کنید فاصله ی میز فروش را از درب خروجی که دزدگیر فروشگاهی در آن قرار دارد ، بیشتر کنید. در صورت نزدیک بودن میز و درب دقت داشته باشید که تگ ها را در کشوی میز قرار ندهید. زیرا تعداد تگ زیاد در کنار هم موجب ایجاد فرکانس قوی تر خواهد شد و این فرکانس در صورت عبور از میان دزدگیر فروشگاهی موجب ایجاد آلارم خواهد شد.
امنیت، ضرورتی برای کسب و کار
محصولات تگ خورده یا لیبل خورده را حداقل دو متر با آنتن ها فاصله دهید. همچنین در پشت آنتن هیچ محصولی قرار ندهید.
دقت داشته باشید که حساسیت فرکانسی گیت های فروشگاهی تک پایه بیشتر از آنتن های دو پایه می باشد. در نتیجه جهت قرار دادن میز فروش و همچنین محصولات فروشگاه به حساسیت و حریم آنتن دستگاه خریداری شده خود دقت کنید.
اجاره انواع خودرو ایرانی و خارجی با مجوز رسمی اجاره خودرو در رنتال کار ایران برای اطلاعات بیشتر با ما تماس حاصل فرمایید
در صورت عبور کابل برق از کنار آنتن های دزدگیر فروشگاهی همان طور که در سایر مطالب گیت سنتر توضیح دادیم نویز در عملکرد دزدگیر ایجاد خواهد شد. کابل های برق می بایست حداقل ۵۰ سانتی متر با دستگاه فاصله داشته باشد.
از بیرون کشیدن و جا زدن دوباره ی سوکت های باکس الکترونیکی و کابل های وصل شده به آنتن ها در زمانی که دستگاه روشن است جداخودداری کنید. زیرا این کار موجب آسیب جدی به دستگاه و حتی سوختن آن خواهد شد.
اشیای فلزی مانند کپسول آتش نشانی ، دکور های فلزی ، آبسردکن های فلزی ، دستگاه های هواساز و هر گونه دستگاهی که دارای موتور و سیم پیچ درونش می باشد را حداقل ۵۰ سانتی متر با گشت فروشگاهی فاصله دهید. در غیر این صورت عملکرد دستگاه کاهش پیدا خواهد کرد. همچنین وسایل الکترونیکی را تا حد امکان با آنتن ها فاصله دهید. این فاصله هر چه بهتر باشد عملکرد دزدگیر لباس بهبود پیدا خواهد کرد.
یکی از مهم ترین عواملی که سبب از کار افتادن گیت های فروشگاهی می شوند آسیب دیدن و یا قطع شدن کابل های دستگاه می باشد. این موضوع هم ممکن است به علت جابجایی وسایل رخ دهد. در نتیجه در هنگام جابجایی وسایل فروشگاه این نکته را در نظر داشته باشید.
شرکت گیت فروشگاهی BNB وارد کننده و تولید کننده انواع گیت فروشگاهی و یا دزدگیر فروشگاهی می باشد.
با مشاورین با تجربه و با کادری مجرب در خدمت شما دوستان گرامی جهت مشاوره رایگان