تهران ، یکی از پرجمعیت ترین شهر های ایران است که در آذر ماه سال 1174 توسط شاه قاجار به عنوان پایتخت ایران انتخاب شد .
آغا محمدخان قاجار بعد از رسیدن به شاهی، تهران را به عنوان پایتخت ایران معرفی کرد. تا قبل روی کار آمدن شاه قاجار، شیراز پایتخت سرزمین کهن ایران بود.
شاه قاجار در انتخاب پایتخت به جز شیراز دو گزینه داشت، اولی اصفهان بود و دومی تبریز، که اولی را بهخاطر بی رونقی در آم زمان و دومی را به خاطر نزدیکی به عثمانی انتخاب نکرد و همراه با سپاهش راهی تهران شد تا این شهر را به عنوان پایتخت خود انتخاب کند.
موقعیت جغرافیایی این شهر مهمترین علت انتخاب تهران بود. یکی از دیگر از علتهای این انتخاب آبوهوای مناسب آن روزهای تهران بود که شاه قاجار را مجاب کرد که این شهر را به پایتختی خود انتخاب کند.
این انتخاب سبب شد که تهران، از آن سال به بعد تبدیل به مهمترین شهر ایران چه در زمان شاهان قاجار و پهلوی و در زمان جمهوری اسلامی شود.
تهران یکی از شلوغترین شهر های ایران محسوب میشود که از رونق خوبی هم برخوردار است. همین سبب شده است که تعداد فروشگاه ها و پاساژ های تهران درحال افزایش است تا نیاز جمعیت را تامین کند.
این شلوغی گاهی دردسر ساز هم میشود. مخصوصا در ماهای اخر سال که بسیاری هم از شهرهای اطراف برای خرید به تهران می آیند و جمعیت تهران را افزایش میدهند و میتوان دید که اکثر مردم بدنبال خرید وسایل جدید و لباس های نوع هستند.
در این روزها مغازه داران روز های شلوغی را سپری میکنن اما یکی از بزرگترین مشکلات در این شلوغی ها ، مشکل افزایش سرقت است که گاهی فروشگاه ها بقدری شلوغ میشوند که فروشنده ها نمیتوانند جوابگوی همه ی مشتریان باشند و دیگر مغازه از دست فروشنده ها در میرود ، در این شرایط نمیشود خریدار واقعی را از کسی که میخواهد اجناس رو سرقت کند تشخیص داد همین سبب میشود که بسیاری از مغازه داران در انتها که اجناسشون رو شمارش میکنن متوجه سرقت می شوند ، اما دیگر کار از کار گذشته است.
یکی از مهمترین وسیله هایی که برای هر صنفی نیاز است دزدگیر های فروشگاهی میباشد که به شما مخصوصا در زمان هایی که فروشگاه شلوغ است کمک میکند تا در همان لحظه متوجه سرقت بشوید و سریعا دست بکار بشوید.
دزدگیر های فروشگاهی انواع مختلفی دارند که با توجه به فرکانس های محیط ، دهانه ورودی فروشگاه ، صنف فروشگاه میتواند متفاوت باشد اما از کجا میتوان متوجه شد که بهترین دزدگیر برای فروشگاه شما چیست؟
شما همین حالا میتوانید با کارشناسان مجرب ما تماس بگیرید تا به طور رایگان در محل حاضر شوند و با کارشناسی بهترین پیشنهاد را به شما بدهند و اطلاعاتتون رو در مورد گیت های فروشگاهی افزایش بدهند.
10 of the best cars in Iran (2)
As you have probably seen, in the previous article, we reviewed the best Iranian cars from number 10 to 5, and if you have not read them, you can read them now. In this article, we also want to know the best Iranian cars from number 5 to 1 Let’s check both technically and in terms of price, so stay tuned for the rest of the article.
4.Peugeot 207
Peugeot 206 can be considered as the beginning of all the next products of this company, a car that with its attractive design in 1998 was able to become a popular car in foreign markets and after a while with supply in Iran in domestic markets. Peugeot 207i, which is a newer generation and a kind of facelift of this car, was launched as an Iranian car after a 4-year break in the production line of this car in 2016 and with the transfer of the production line of this car to Iran by the French company Peugeot. This car is sold with a TU5 engine with two 4-speed automatic and 5-speed manual gearboxes and has more options than its older generation. The interior of the car has a lot of changes, such as a 7-inch monitor in the middle of the dashboard, a new steering wheel that hosts new keys such as cruise control, mobile phone and audio systems, and a new odometer. In the exterior, the main changes have been made in the form of headlights and with a prominent appearance, it has given a more beautiful face to this car. Apart from changing the car’s taillights, we do not see any other changes in this area. The use of dry plastic in the car cabin and normal suspension of this car is one of the negative points of the 207i.
3.Renault Thunder 90 Plus automatic
The Thunder Plus can be considered the facelift of the Thunder 90, a car that was able to gain a lot of fans thanks to its good build quality, low fuel consumption and acceptable propulsion. The changes to the exterior, interior and car options are minor, and the powertrain used is the same as that of the Thunder 90, except that Renault has a 4-speed automatic transmission and a 5-speed manual transmission for this model. Added a chrome strip around the air intakes, a change in the door panel, which is very similar to Sandro doors, and the steering wheel with a new design is one of the interior changes of this car. One of the drawbacks of this car is its design, which is relatively simple compared to its competitors in the market such as Dena Plus. The material used inside the cabin is acceptable. This car has become one of the most painless cars on the market with good build quality, regardless of the features and options, and it is suitable for people who are not looking for up-to-date options and appearance for their cars.
2.Renault Sandero automatic
Renault Sandero is the latest car that has been imported to the country by Pars Khodro Company in the Renault car group and has been marketed in two types, ordinary and stepway, which we have already discussed about the difference between the two. The import of this car was stopped due to the French carmaker’s disregard for the contract for the sale of this car to Iran and its cancellation. Renault products in Iran have a lot of fans due to the good quality of cars, relatively high life of car parts, good and comfortable ride, and Renault Sandero is one of these products. The car is also available in global markets and is known as Renault Dacia. The good quality of this car could not make the features and options of similar cars in this car ineffective and put Renault Sandero among the best-selling cars in the country. The excellent design of the car seats and dashboard allows the driver to have very good control and excellent view of the car and the route. Soft and comfortable ride and having a relatively good atmosphere are the positive features of this car. As we talked about 207, one of the problems of this car is the gearbox of this car, which does not provide very good acceleration for this car due to its low power and engine torque, and also increases the car’s fuel consumption by 8.5. Liter of the combined cycle of this car has been announced.
1.Peugeot 207 with automatic transmission
Peugeot 207 sedan is the latest product to be launched in the 206 and 207 family of cars and has been able to gain a good sales share in the market. This car was introduced to the market in early 1397, and following the good reception of the 207 hatchback, this car also attracted the attention of buyers. The overall shape of the car body is almost the same as the Peugeot 206 SD formats that entered the market before this car. Features such as a new steering wheel with audio control buttons and cruise control, daylight, camera and rear sensor, can be seen in this car, which in previous generations Peugeot 206 was provided to customers in custom packages. Combined fuel consumption of 7.3 liters per 100 kilometers is a standard that provides the title of low consumption for this car. One of the negative points of this carhttps://www.rentalcariran.com/
is its automatic transmission, which is one of the lowest quality power transmission systems on the market, and after a while, it causes problems for buyers. Apart from the weaknesses of this car, earning 4 stars in the quality category for this car and the facilities built into it, makes the 207 sedan a one of the best cars produced in the country.
In this article, we tried to introduce you to Iranian cars and introduce the best cars at your service, I hope you have enjoyed reading this article enough.
You can refer to rentalcariran site right now and see different types of Iranian and non-Iranian cars with high quality, which are of high quality and can be obtained in the shortest time.
WWW.RENTALCARIRAN.COM
این سالن بخشی از یک دهکده دانشجویی در آلمان است که در سال 1962 تاسیس شد و سال ها بعد تبدیل به محل اقامتی برای دانشجویان شد. این دهکده دانشجویی در پایه کوه کورنبرگ قرار دارد و محلی برای اسکان موقت شرکت کنندگان بازی های المپیک است. این سالن دارای هفت خوابگاه است و دانشجویان بسیاری را از ملیت های مختلف در خود جای داده است.
امروز کمی به تاثیرات وجود گیت ضد سرقت فروشگاهی در فروشگاه های زنجیره ای صحبت می کنیم که چگونه دزدگیر فروشگاهی توانسته آنقدر کار ساز باشد برای کاهش آمار سرقت از این فروشگاه ه ها و همچنین تاثیر دزدگیر لباس در فروشگاه های زنجیره ای برای جلوگیری از سرقت .
اینجا منظور از فروشگاه های زنجیره انواع فروشگاه ها می باشد ولی شاید در این مطلب بیشتر در مورد فروشگاه های زنجیره ای مایحتاج عمومی اشاره و مثال زده شود .
سابقه فروشگاه های زنجیره ای در جهان
تاریخچه تاسیس فروشگاه های بزرگ به قرن 18 میلادی بر میگردد در واقع اولین فروشگاه بزرگ و چند منظوره (یعنی چند نوع صنف در یک فروشگاه واقع باشد ) در سال 1792 توسط شخصی به نام هنری وارتون اسمیت در لندن تاسیس شد پس از آن در حدود 60 سال بعد یعنی در سال 1852 بازرگانی به نام آریستید بوسکیو یک واحد خرده فروشی بزرگ را به نام فروش اجناس خرازی و پارچه ، راه اندازی کرد .در سال 1879 نیز اولین نوع فروشگاه اقلام متنوع (نسل اول سوپر مارکت های امروزی) توسط شخصی به نام وولورث در نیویورک گشایش یافت . پس از آن در سال 1922 یعنی 70 سال بعد در امریکا راه اندازی شد اولین فروشگاه زنجیره ای به نام پاسیفیک آتلانتیک یا توسعه فروشگاه های زنجیره ای در آمریکا به تدریج آن چنان سرعت گرفت که در سال 1929در حدود 22 درصد خرده فروشیها در کشور امریکا ، توسط فروشگاه های زنجیره ای انجام می شد .در سال 1997 بیش از 60 درصد خرده فروشی در آمریکا ، توسط فروشگاه های زنجیره ای انجام می شد که این روند همچنان رو به افزایش می باشد . دلیل اصلی استقبال مشتریان از فروشگاه های زنجیره ای ، تنوع زیاد کالا و یا نوع خدمات آنها نبود ، بلکه دلیل اصلی قیمت های نسبتا پایین کالاها در این فروشگاه ها موجب استقبال مصرف کنندگان شده است به همین دلیل فروشگاه ها زنجیره ای برای حفظ مزیت رقابتی خود یعنی همان قیمت پایین کالا و خدمات ، اقدام به ایجاد انبار ها و شبکه های توزیع و واحدهای بسته بندی نموده اند تا بدین وسیله با یکپارچگی زنجیره تامین کالا ، توان کاهش هزینه ها و افزایش قدرت رقابت در قیمت را داشته باشند . ازعوامل دیگری که باعث موفقیت فروشگاه های زنجیره ای در دنیا شد ، امکان گردش خریداران در فروشگاه و خرید کالاها با دیدن و انتخاب می شود دیگر موضوع انتخاب مکان های مناسب و پر رفت و آمد برای ساخت فروشگاه برای که این روش باعث استقبال از طرف خانواده های متوسط و ضعیف از نظر در آمد باشد در دسترس باشد .
حال کمی به سابقه فروشگاه های زنجیره ای در کشور عزیزمان ایران بپردازیم .
فروشگاه های زنجیره ای در ایران
این روند به ایران و اولین فروشگاه زنجیره ای پس از گذشت 30 سال از اولین فروشگاه امریکا در ایران افتتاح شد یعنی فروشگاه تعاونی مصرف سپه ، در سال 1328 خورشیدی پایه گذاری شد سابقه این فروشگاه باعث شده هنوز برخی از مردم ، فروشگاه های زنجیره ای را به عنوان سپه خطاب کنند این فروشگاه ها در واقع تعاونی های بودند که در ازای بن کالا ، عمدتا کالا های خوراکی را با هزینه نا چیزی به مشتریان عرضه می کردند . اما به دلیل وجود مشکلات فراوان در بخش توزیع کالاها که بیشتر ناشی از وضعیت نابسامان اقتصادی و ساختار نامناسب وسیستم توزیع سنتی بود این فروشگاه ها نتوانستند کمک شایانی به وضغیت توزیع کالا در ایران داشته باشند .
تا آن زمان دولت به صورت مستقیم در بخش احداث فروشگاه های زنجیره ای وارد نشده بود و فروشگاه های موجود ، به ارگان ها سازمان های مختلفی مربوط می شدند که بیشتر برای خدمت رسانی به کارکنان همان نهاد و ارگان و نهاد احداث شده بودند فروشگاه اتکا و قدس ( مربوط به نیروهای مسلح و بنیاد مستضعفین ) که در سالهای 1334 و 1352 احداث شدند از این دست موارد هستند .